Spørsmål og svar

Her kan du lese våre oftest stilte spørsmål og svar.

Spørsmål om leveranser

- Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden varierer per vare, avhengig av om varen er lagerført eller ikke. Det tar lengre tid å levere varer og produksjonsvarer enn lagervarer. På hver vare i nettbutikken er det en gjeldende leveringstid. Kontakt oss hvis du har spørsmål om leveringstider.

- Hvordan får jeg min vare leverert?

Mindre varer sendes til ombud mens større og/eller tyngre varer leveres med hjemlevering. Du vil motta et varsel til mobilnummeret du har oppgitt i bestillingen med mer informasjon om levering og mulig levering. Hvis levering gjøres med hjemlevering, vil du ha muligheten til å bestille en dag som passer deg. Sjåføren kontakter deg vanligvis omtrent 30 minutter før leveransen vil finne sted. Vi bruker Bring. Dessverre tilbyr vi ingen ekspresslevering.

- Kan jeg bestille til en annen leveringsadresse enn min egen?

Det er mulig å endre leveringsadressen, du gjør dette i kassen ved å velge "annen leveringsadresse". Vær oppmerksom på at dette bare gjelder for direkte betalinger. Du kan betale direkte med kort, direkte eller forskuddsbetaling. Når varen har forlatt lageret, er det ikke mulig å endre leveringsadressen. Derfor er det ekstra viktig at før bestillingen er fullført og godkjent, sjekker du at leveringsadressen er helt riktig.

- Min levering er skadet ved ankomst

Ved hjemlevering:

Sjåføren må merke seg skaden på fraktbrevet sammen med deg i tilfelle synlige vareskader. Dette er viktig for å avlaste deg som kunde av ansvar for skaden som har oppstått. Skaden må dokumenteres med et bilde, selv i tilfeller der du oppdager skaden på produktet når du har tatt av emballasjen. En skade må rapporteres til oss innen 5 dager.

Når levert til et leveringssted:

Dokumentere skade på emballasjen ved å fotografere dem. Hvis produktet også er skadet, er det viktig at du også dokumenterer skaden gjennom bilde eller film (velg den som er best brukt til å vise skade) send disse bildene på e-post sammen med bestillingsnummeret for å kundservice@rorfokus.se så hjelper vi deg videre.

- Hva er det forskjell på lagervare, ordrevare og produksjonsvare?

En "lagervare" er på lager og er klar til å sendes ut til deg, men lagervarer kan gå tom, og vi forbeholder oss retten til å levere på et senere tidspunkt hvis endelig salg skal finne sted.
Vi må bestille en "bestillingsvare" før vi kan levere den til deg, derfor har disse varene en litt lengre leveringstid enn "lagervarer".
En "produksjonsvare" er noe som er produsert i henhold til dine ønsker. Det kan handle om bestemte dimensjoner, spesifikk farge eller annen tilpasning. Vi tilbyr ingen angrerett på disse varene, da de er produsert spesielt i henhold til dine ønsker.

- Kan Får jeg bestillingen min levert senere?

I noen tilfeller kan vi utsette leveransen din, sende oss en e-post, og vi vil hjelpe deg, kundservice@rorfokus.se.

- Hvis Jeg kjøper flere produkter samtidig kan jeg da også få dem levert samtidig?

Vi prøver alltid å samarbeide så godt vi kan. Kontakt vår kundestøtte for å få hjelp.

- Hvis Jeg kjøper flere produkter samtidig, kan jeg delvis levere?

- Ja, vi kan hjelpe deg med dellevering av varene dine, vennligst kontakt vår kundeservice.

- Leverer dere utenlands?

Ja, vi sender til Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Spørsmål gjellende retur

- Hva gjør jeg om jeg vil returnere en vare?

Kontakt vår kundeservice på kundservice@rorfokus.se, så hjelper vi deg videre med en returseddel. Kunden har rett til å undersøke varen før retur. Undersøkelsen bør gjøres med forsiktighet og ikke være mer omfattende enn nødvendig. Hvis produktet er brukt eller montert, gjelder ikke returretten lenger. Hvis produktet i større grad er håndtert enn det som er nødvendig for å bestemme funksjonen eller egenskapene, vil Rörfokus belaste deg som kunde for avskrivningen av produktet. Dette gjelder også emballasje. Varen returneres komplett i originalemballasjen for at returen skal godkjennes. Vær oppmerksom på at returer kun vil bli akseptert i sin helhet hvis originalemballasjen er godkjent. Rörfokus har rett til å nekte retur der varen eller emballasjen ikke lenger er i salgbar stand til full pris.

- Hvor lang er min returrett?

Vi bruker 14 dagers retur og angrerett. 14 dager er gyldig fra det tidspunktet du har mottatt varen din.
Du kan enkelt rapportere retur/uttak ved å kontakte vår kundeservice.

- Hva gjør jeg om jeg vil bytte en vare?

Du sender oss en e-post, og vi vil hjelpe deg med en returseddel, så kan du enkelt legge inn en ny bestilling på nettstedet.

- Hva koster det å returnere en vare?

Genom att klicka HER kan du lese mer.

- Får jag en ny faktura på det nye beløpet når jeg gjør en retur?

Nei, vi vil korrigere fakturaen / refundere deg når varen har kommet til oss.

- Hvor lang tid tar det før en returvare kommer til dere?

Vi vil håndtere returen din innen 14 dager, i noen tilfeller kan det ta opptil 30 dager.i vil håndtere returen din innen 14 dager, i noen tilfeller kan det ta opptil 30 dager.

- Hva skjer om jeg ikke henter ut min pakke?

Pakker som ikke hentes fra leveringsstedet returneres automatisk til oss innen 14 dager, vi belasterderetter en fraktkostnad for hver pakke som sendes ut. Du kan lese om fraktkostnadene HER.

- Hvordan refunderes refusjonen ved retur?

Tilbakebetaling Avhengig av betalingsmåten skjer følgende:

Faktura: Hvis du har betalt fakturaen din via klarna.se eller via appen deres, vil en refusjon automatisk bli gjort til samme konto fra Klarna, synlig på kontoen innen 1-3 bankdager fra returen behandles. Hvis du har foretatt en manuell betaling via banken din, vil Klarna i stedet sende et refusjonsskjema til e-posten din når returen behandles hos oss, når Klarna har mottatt informasjonen din, vil de gjøre refusjonen, som deretter kan ta noen dager ekstra.

Kortbetalning: Pengene refunderes direkte til samme kort fra Klarna, som er synlige på kontoen innen 1-3 bankdager fra returen behandles.

Direktbetalning: Pengene refunderes direkte til samme konto fra Klarna, som er synlige på kontoen innen 1-3 bankdager fra returen behandles.

Spørsmål angående bestillingen din

- Hva gjør jeg hvis jeg må kansellere bestillingen min?

- Du kontakter vår kundeservice og gir oss beskjed om at du ønsker å kansellere bestillingen din. Hvis bestillingen din allerede er sendt fra vårt lager, er dette ikke mulig hvis bestillingen er pakket og på vei til deg. Du kan motta bestillingen din og deretter bestille en retur gjennom oss. Dette er slik at vi kan refundere deg raskere.

-Kan jag makulera min bestilling?

Hvis bestillingen din ikke har blitt håndtert av oss, kan vi kansellere den. Vi er imidlertid veldig raske da vi har raske leveranser. Sjansene for at vi kan kansellere bestillingen din er større hvis du returnerer umiddelbart etter at du har lagt inn bestillingen. Vær oppmerksom på at vi ikke kan garantere at det vil være mulig å kansellere en mottatt bestilling, da den allerede kan ha blitt håndtert / levert.
Alle avbestillinger må gjøres skriftlig til vår kundeservice. Vær oppmerksom på at bestillingen ikke blir kansellert før du har mottatt en bekreftelse på den via e-post. Ordrevarer og varer som produseres etter bestilling, kan ikke kanselleres. Dette er fordi de blir brakt hjem fra fabrikken spesielt til deg og ikke har mulighet til å bli fylt med oss.

- Hvor mye koster frakten?

Ved å klikke HER kan du lese mer.

- Kan jag få hjelp ved min bestilling?

Selvfølgelig, kontakt vår kundeservice og vi vil hjelpe deg.

- Kan jag spore pakken min?

Du vil motta en tekstmelding med en sporingslenke når varen sendes fra oss. Hvis du ikke har mottatt den, kan du kontakte oss.

- Er det mulig å endre leveringsadresse etter bestilling?

Vi jobber effektivt for å levere bestillingen din så raskt som mulig, slik at vi aldri kan garantere en adresseendring på en allerede behandlet bestilling. Siden vi bruker et eksternt fraktselskap, må vi varsle transportselskapet om adresseendringen til en kostnad. Et gebyr på 450 SEK vil bli lagt til per endret forsendelse. Når ønsket endring må gjøres skriftlig, ber vi deg om å sende en e-post til vår kundeservice og oppgi bestillingsnummer, forsendelsesnummer (for flere forsendelser, oppgi alle forsendelsesnumre) og ny leveringsadresse.

- Levering ikke mottatt/utestående ordre

Hvis du ikke mottar leveransen eller henter bestillingen, returneres bestillingen til Rörfokus. Avhengig av leveringsmåten håndteres returen på forskjellige måter.

Utleveringssted

Hvis du har valgt levering til et leveringssted, forblir pakken din i 14 dager. Hvis du ikke henter pakken din, returneres pakken tilbake Rörfokus med returforsendelse.

Hjemmeleveranse

Hvis avsenderen har valgt levering, vil pakken bli levert til døren din. Vi kjører ut til både bedrifter og enkeltpersoner.
Levering skjer normalt på hverdager mellom 9-17, avhengig av hva avsender har valgt ved bestilling. Når du mottar pakker eller varer, logger du på førerens PDA for å bekrefte at du har mottatt leveransen.
Hvis du ikke er hjemme når leveransen ankommer, kan du alltid hente bestillingen din på transportørens terminal eller betale for et nytt leveringsforsøk selv.
Hvis alle leveringsforsøk mislykkes med deg, vil bestillingen din bli returnert til Rörfokus og belastet for eventuelle ekstra kostnader fra transportøren.

Spørsmål gjeldende betalingsmåte/faktura

- Kan jeg endre betalingsmåte på bestillingen min?

Nei, dessverre kan vi ikke endre betalingsmetoder etterpå. Hvis du har valgt å betale med faktura via Klarna, kan du bytte til delbetaling etterpå. Betalingsbetingelser for dette finner du på fakturaen din.

- Hvilke betalingsmetoder tilbyr du?
Betal direkt

Betalingen din trekkes direkte fra den tilkoblede bankkontoen din.

Betal senare

Du vil motta en faktura for kjøpet som du må betale innen 30 dager. Du kan også velge å betale disse kjøpene over tid.

Månedsfaktura

- Samle alle kjøpene dine i en månedlig faktura og betal alt i slutten av måneden. Les mer om Klarnas månedsfaktura på Klarna.

- Når får jag min faktura?

- Du vil motta fakturaen din i Klarna når bestillingen er sendt fra oss eller til våre leverandører.

- Hva har Dere for betalingsalternativer?

Rörfokus E-Handel samarbeider med Klarna for å håndtere transaksjoner. Dette gir både deg som kunde og oss som selskap en følelse av sikkerhet. Klarna har flere forskjellige betalingsalternativer, hvor du blant annet kan velge mellom faktura, delbetaling, kortbetaling og kjøp nå, betale senere.

- Jeg har fått feil produkt- hva gjør jeg?

Kontakt oss på kundserivce@rorfokus.se så hjelper vi deg.

- Det mangler et produkt i leveransen min - hva gjør jeg?

Kontakt oss på kundservice@rorfokus.se og gi oss beskjed om hvilke av produktene som mangler, og vi vil hjelpe deg.

- Hvorfor Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse?

- Har du ikke mottatt en ordrebekreftelse? Begynn med å se om den er i søppelpostmappen din. Hvis den ikke er der, send oss en e-post på kundservice@rorfokus.se og skriv inn hvilket navn og e-postadresse du la inn bestillingen i. Det er også mulig å sjekke inn Klarna-innloggingen din hvis bestillingen din er registrert. Vi dobbeltsjekker deretter at bestillingen din har gått gjennom og at du har skrevet inn riktig kontaktinformasjon.

- Kan jeg gjør endringer i en allerede lagt inn bestilling?

- Vi kan ikke endre bestillinger som behandles, men vennligst send oss ditt bestillingsnummer, så gjør vi vårt beste for å hjelpe deg.

-Hvor finner jeg kvittering på mitt kjøp?

- Du finner kvitteringen i Klarna eller kontakter oss, og vi kan hjelpe deg videre.

-Kan dere forlenge min faktura?

Ja, Hvis du ønsker å forlenge en faktura, ta kontakt med klarna og de vil hjelpe deg.

Kontakt oss

Du kan alltid sende oss en e-post på kundservice@rorfokus.se hvis du ikke finner svar på spørsmålet ditt ovenfor.